RETUR & TILBAKEBETALING

Retur-og bytterett

Du har rett til å returnere et eller flere produkter for tilbakebetaling innen 14 dager fra du mottar bestillingen din.


For at returen skal bli godkjent, må følgende kriterier være oppfylt:

  • Produktet må være i samme stand som da det ble mottatt.
  • Produktet skal være i original emballasje med intakte etiketter og beskyttende klistremerker.
  • Vennligst merk at plastinnpakninger med strekkode hører til originalemballasjen.
  • Produktet må ikke være tilpasset med monogram eller personalisering
  • Produktet er ikke et hygieneprodukt som ikke kan returneres på grunn av helse- og hygienegrunner (f.eks. Face masks)

Vennligst merk også:


  • Produktene kan ikke byttes hos våre forhandlere.
  • At du som kunde betale returkostnaden. Husk alltid å lagre returkvitteringen fra postombudet til vi har kontaktet deg angående returen.
  • Vi godtar ikke retur på gavekort.

Bytte


For å bytte et produkt, må du returnere produktet for refusjon og legge inn en ny ordre på vår nettside.



Tilbakebetaling på en kampanje eller salg


Hvis du ønsker refusjon, vennligst merk at vi vil refundere betalt pris. Dersom du har fått en kampanjepris, vil den rabatterte prisen vil bli refundert. Hvis du handlet under en kampanje, forbeholder vi oss retten til å nekte deg tilbudet/rabatten dersom bestillingen din etter retur ikke lenger oppfyller betingelsene for å ta del i tilbudet/rabatten.




For eksempel: Hvis du bruker en rabattkode på din bestilling, som krever at du handler for en viss sum, forbeholder vi oss retten til å nekte deg rabattkoden dersom beløpet etter retur av varer er lavere enn det som kreves for å bruke rabattkoden.




For kjøp med pakketilbud (eksempel: 3 for prisen av 2) må hele bestillingen returneres for refusjon.


Retten på retur eller bytte gjelder ikke produkter som er produsert med spesielle krav fra kunden eller som er spesialtilpasset etter kundens personlige ønsker (f.eks produkter med tilpasset variasjon eller trykk, slik som personlige monogrammer).


Denne varen er tilpasset og produsert etter personlige kundekrav og kan ikke byttes eller returneres.


Det er mulig å returnere flere bestillinger i samme pakke.

For at refusjonen skal være korrekt, trenger du:

  • Registrer retur på alle bestillinger som skal returneres

Les mer om hvordan du registrerer retur her.


  • Pass på at du skiller bestillingene dine slik at det er tydelig hvilke produkter som hører til hvilken bestilling
  • Inkluder alle returkvitteringer i returen

Ved hver registrerte retur vil du motta en returkvittering på e-post.

Kvitteringen inneholder en strekkode som gjør at vi kan knytte returen til riktig bestilling.


Før du returnerer din ordre, sørg for å lese vår returpolicy her.


Registrer din retur

For å returnere produkter i din bestilling, registrer din retur via vår returportal og følg instruksjonene der. Opprett en retursak her.


Returfrakt

Når du oppretter returen vil du motta en lenke til Helthjem for å bestille henting av returen. Din retur vil bli hentet fra din postkasse/dør dersom dette er mulig, ellers må du levere pakken i butikk. I forbindelse med bestillingen betaler du også returfrakten (69 NOK).


Bytte

Dersom du ønsker å bytte et produkt, vennligst følg samme fremgangsmåte som ovenfor og plassere en ny ordre på ønsket produkt.


Du har rett til å returnere din Mystery Box innen 14 dager fra du mottok den, forutsatt at den møter våre returbetingelser. For å gjennomføre returen, kontakt kundeservice ved å klikke på chat-ikonet nederst til høyre, og vi hjelper deg videre.


Hvis du også har kjøpt andre produkter i tillegg til Mystery Boxen som du ønsker å returnere, følg våre vanlige returregler her.


Vi vil kontakte deg via e-post så snart vi har behandlet din retur. Vennligst sjekk søppelkurven også. Avhengig av avsenderland og posttjenester, så tar det vanligvis 7-14 dager for oss å motta og behandle din retur.


Hvis du ikke har hørt fra oss innen 3 uker, vennligst kontakt oss ved å bruke chatten nederst til høyre.


Jeg anbefaler at du setter din faktura på pause hos Klarna til vi har fått returen, for å unngå eventuelle forsinkelsesgebyrer. Dette kan du gjøre selv i Klarna-appen eller kontakte dem, slik at de kan hjelpe deg. Du kan nå dem via chat og e-post her: KLARNA




Dersom det ikke er mulig å sette faktura på pause, vennligst betal fakturaen, så vil vi gi deg refusjon så snart vi har godkjent din retur.


Når du registrerer din retur må du sjekke følgende:


  • At du har tastet inn samme e-postadresse som du har oppgitt på kjøpstidspunktet
  • Du kun har skrevet tallene i ordrenummeret
  • Du er kvalifisert for retur og møter våre tilbake kriterier for retur

Du kan lese mer om våre retningslinjer for retur her.


Hvis du fremdeles ikke kan registrere returen din, vennligst kontakt oss for ytterligere hjelp ved å bruke chatten nederst til høyre.


Ingen problem! Dersom du angrer på din retur og ønsker å beholde en eller flere produkter, så trenger du verken å gjøre noe eller kontakte oss angående returen.



Så trist å høre at du føler at du ikke har fått riktig beløp refundert.

Forhåpentligvis kan årsakene nedenfor svare på spørsmålet ditt:


Returkostnad

Hvis du velger å kjøpe returfraktetiketten fra oss, er kostnaden for fraktetiketten trukket fra refusjonen.


Håndteringskostnad

Hvis bestillingen din har blitt returnert på grunn av noen av årsakene nedenfor, krever vi et håndteringsgebyr på NOK 100. Dette gebyret inkluderer frakt, returfrakt, administrasjons- og håndteringskostnader.


  • Feil adresse ble oppgitt på kjøpstidspunktet
  • Pakken ble ikke hentet hos postmannen
  • Pakken ble avvist ved levering

Du finner mer informasjon om håndteringskostnadene her.


Får du fortsatt feil refusjon?


Vennligst kontakt oss ved å klikke på chatten nederst til høyre, slik at vi kan undersøke dette for deg.


Du vil motta en automatisk e-post når din retur er behandlet og godkjent. Hvis du ikke har hørt fra oss innen 3 uker etter returen, vennligst kontakt oss ved å bruke chatten nederst til høyre.


Etter at vi har godkjent returen, tar det vanligvis 1-5 arbeidsdager før pengene kommer inn på din konto. Pengene vil automatisk refunderes til den kontoen beløpet ble trukket fra. Dersom du betalte med et gavekort, vil pengene refunderes til gavekortet.


Hvis du ønsker refusjon, vennligst merk at vi vil refundere betalt pris. Dersom du har fått en kampanjepris, vil den rabatterte prisen vil bli refundert. Hvis du handlet under en kampanje, forbeholder vi oss retten til å nekte deg tilbudet/rabatten dersom bestillingen din etter retur ikke lenger oppfyller betingelsene for å ta del i tilbudet/rabatten.


For eksempel: Hvis du bruker en rabattkode på din bestilling, som krever at du handler for en viss sum, forbeholder vi oss retten til å nekte deg rabattkoden dersom beløpet etter retur av varer er lavere enn det som kreves for å bruke rabattkoden.


For kjøp med pakketilbud (eksempel: 3 for prisen av 2) må hele bestillingen returneres for refusjon.


Vi tilpasser prisene våre i forhold til trender, lagerstatus og spørsmål fra kundene våre. Prisjusteringer eller kampanjer berettiger ikke til refusjon av prisforskjell.