Retur-og bytterett
Du har rett til å returnere et eller flere produkter for tilbakebetaling innen 14 dager fra du mottar bestillingen din.
For at returen skal bli godkjent, må følgende kriterier være oppfylt:
- Produktet må være i samme stand som da det ble mottatt.
- Produktet skal være i original emballasje med intakte etiketter og beskyttende klistremerker. Vennligst merk at plastinnpakninger med strekkode hører til originalemballasjen.
- Produktet må ikke være tilpasset med monogram eller personalisering
- Produktet er ikke et hygieneprodukt som ikke kan returneres på grunn av helse- og hygienegrunner (f.eks. Face masks)
Vennligst merk også:
- Produktene kan ikke byttes hos våre forhandlere.
- At du som kunde betale returkostnaden. Husk alltid å lagre returkvitteringen fra postombudet til vi har kontaktet deg angående returen.
- Vi godtar ikke retur på gavekort.
Bytte
For å bytte et produkt, må du returnere produktet for refusjon og legge inn en ny ordre på vår nettside.
Tilbakebetaling på en kampanje eller salg
Hvis du ønsker refusjon, vennligst merk at vi vil refundere betalt pris. Dersom du har fått en kampanjepris, vil den rabatterte prisen vil bli refundert. Hvis du handlet under en kampanje, forbeholder vi oss retten til å nekte deg tilbudet/rabatten dersom bestillingen din etter retur ikke lenger oppfyller betingelsene for å ta del i tilbudet/rabatten.
For eksempel: Hvis du bruker en rabattkode på din bestilling, som krever at du handler for en viss sum, forbeholder vi oss retten til å nekte deg rabattkoden dersom beløpet etter retur av varer er lavere enn det som kreves for å bruke rabattkoden.
For kjøp med pakketilbud (eksempel: 3 for prisen av 2) må hele bestillingen returneres for refusjon.
Det er mulig å returnere flere bestillinger i samme pakke.
For at refusjonen skal være korrekt, trenger du:
- Registrer retur på alle bestillinger som skal returneres
- Pass på at du skiller bestillingene dine slik at det er tydelig hvilke produkter som hører til hvilken bestilling
- Inkluder alle returkvitteringer i returen. Ved hver registrerte retur vil du motta en returkvittering på e-post. Kvitteringen inneholder en strekkode som gjør at vi kan knytte returen til riktig bestilling.
- Hvis du ønsker å kjøpe vår returetikett, husk å kun velge det alternativet på én av returene. Når du velger vår returetikett, blir returkostnaden automatisk trukket fra tilbakebetalingen. Dersom du velger vår returetikett på alle ordrene, vil denne kostnaden bli trukket fra på hver av dem.
Retur informasjon
Før du returnerer din ordre, sørg for å lese vår returpolicy her.
Registrer din retur
For å returnere produkter i din bestilling, registrer din retur via vår returportal og følg instruksjonene der.
Opprett en retursak her.
Returfrakt
Når du registrerer returen, kan du velge om du vil ordne returforsendelsen selv eller kjøpe en retur-etikett fra IDEAL OF SWEDEN. Prisen for returforsendelsen (69 NOK) blir trukket fra tilbakebetalingen din.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte et produkt, vennligst følg samme fremgangsmåte som ovenfor og plassere en ny ordre på ønsket produkt.
Vi vil kontakte deg via e-post så snart vi har behandlet din retur. Vennligst sjekk søppelkurven også. Avhengig av avsenderland og posttjenester, så tar det vanligvis 7-14 dager for oss å motta og behandle din retur.
Hvis du ikke har hørt fra oss innen 4 uker, vennligst kontakt oss ved å bruke chatten nederst til høyre.
Jeg anbefaler at du setter din faktura på pause hos Klarna til vi har fått returen, for å unngå eventuelle forsinkelsesgebyrer. Dette kan du gjøre selv i Klarna-appen eller kontakte dem, slik at de kan hjelpe deg. Du kan nå dem via chat og e-post her: KLARNA
Dersom det ikke er mulig å sette faktura på pause, vennligst betal fakturaen, så vil vi gi deg refusjon så snart vi har godkjent din retur.
Når du registrerer din retur må du sjekke følgende:
- At du har tastet inn samme e-postadresse som du har oppgitt på kjøpstidspunktet
- Du kun har skrevet tallene i ordrenummeret
- Du er kvalifisert for retur og møter våre tilbake kriterier for retur
Du kan lese mer om våre retningslinjer for retur her.
Hvis du fremdeles ikke kan registrere returen din, vennligst kontakt oss for ytterligere hjelp ved å bruke chatten nederst til høyre.
Ingen problem! Dersom du angrer på din retur og ønsker å beholde en eller flere produkter, så trenger du verken å gjøre noe eller kontakte oss angående returen.
Refusjoner
Så trist å høre at du føler at du ikke har fått riktig beløp refundert.
Forhåpentligvis kan årsakene nedenfor svare på spørsmålet ditt:
Returkostnad
Hvis du velger å kjøpe returfraktetiketten fra oss, er kostnaden for fraktetiketten trukket fra refusjonen.
Håndteringskostnad
Hvis bestillingen din har blitt returnert på grunn av noen av årsakene nedenfor, krever vi et håndteringsgebyr på NOK 100. Dette gebyret inkluderer frakt, returfrakt, administrasjons- og håndteringskostnader.
- Feil adresse ble oppgitt på kjøpstidspunktet
- Pakken ble ikke hentet hos postmannen
- Pakken ble avvist ved levering
Du finner mer informasjon om håndteringskostnadene her.
Får du fortsatt feil refusjon?
Vennligst kontakt oss ved å klikke på chatten nederst til høyre, slik at vi kan undersøke dette for deg.
Du vil motta en automatisk e-post når din retur er behandlet og godkjent. Hvis du ikke har hørt fra oss innen 4 uker etter returen, vennligst kontakt oss ved å bruke chatten nederst til høyre.
Etter at vi har godkjent returen, tar det vanligvis 1-5 arbeidsdager før pengene kommer inn på din konto. Pengene vil automatisk refunderes til den kontoen beløpet ble trukket fra. Dersom du betalte med et gavekort, vil pengene refunderes til gavekortet.
Hvis du ønsker refusjon, vennligst merk at vi vil refundere betalt pris. Dersom du har fått en kampanjepris, vil den rabatterte prisen vil bli refundert. Hvis du handlet under en kampanje, forbeholder vi oss retten til å nekte deg tilbudet/rabatten dersom bestillingen din etter retur ikke lenger oppfyller betingelsene for å ta del i tilbudet/rabatten.
For eksempel: Hvis du bruker en rabattkode på din bestilling, som krever at du handler for en viss sum, forbeholder vi oss retten til å nekte deg rabattkoden dersom beløpet etter retur av varer er lavere enn det som kreves for å bruke rabattkoden.
For kjøp med pakketilbud (eksempel: 3 for prisen av 2) må hele bestillingen returneres for refusjon.
Vi tilpasser prisene våre i forhold til trender, lagerstatus og spørsmål fra kundene våre. Prisjusteringer eller kampanjer berettiger ikke til refusjon av prisforskjell.