BESTILLING & LEVERING

Ordreinformasjon

En e-post med ordrebekreftelse vil sendes til e-postadressen du oppga ved bestilling. Dersom du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, vennligst sjekk søppelkurven. Vennligst merk at det kan ta opptil 24 timer før du mottar ordrebekreftelse.


Hvis du har sjekket spam-mappen din, ventet i 24 timer og fortsatt ikke har mottatt bekreftelses-e-posten, anbefaler vi at du kontakter oss ved å bruke chatten i nedre høyre hjørne, slik at vi kan undersøke dette for deg.


Dersom en ordre ble plassert og behandlet vellykket, så skal du automatisk motta en ordrebekreftelse sendt via e-post, vennligst start med å sjekke søppelkurven din. På grunn av høy pågang, vil du kanskje ikke motta ordrebekreftelsen øyeblikkelig. Det kan ta opptil 24 timer før du mottar en e-post.


Hvis du har sjekket spam-mappen din, ventet i 24 timer og fortsatt ikke har mottatt bekreftelses-e-posten, anbefaler vi at du kontakter oss ved å bruke chatten i nedre høyre hjørne, slik at vi kan undersøke dette for deg.


Vi beklager om det har skjedd en feil! Dersom du kun mottok deler av din ordre, vennligst sammenlign hva du mottok med hva som står på din ordrebekreftelse.


Hvis du ikke har mottatt alle produktene dine eller har mottatt feil produkter, ta kontakt med oss for å gi beskjed om hvilke produkter som mangler ved å klikke på chatten nederst til høyre.


Kanselling og endring av ordre

Vi vet at du ønsker produktene dine raskt! Så snart du har plassert ordren din, er vi på saken! Dette betyr desverre at det ikke er mulig å kansellere, siden ordren allerede behandles (vanligvis i løpet av sekunder).


Dersom det er noe galt med din ordre, kan du selvfølgelig sende den tilbake til oss. Du finner mer informasjon om returprosessen her: Hvordan kan jeg returnere min ordre?




Vi vet at du ønsker produktene dine raskt! Så snart du har plassert ordren din, er vi på saken! Dette betyr desverre at det ikke er mulig å gjøre endringer, siden ordren allerede behandles (vanligvis i løpet av sekunder).


Dersom det er noe galt med din ordre, kan du selvfølgelig sende den tilbake til oss. Du finner mer informasjon om returprosessen her: Hvordan kan jeg returnere min ordre?


Vi vet at du trenger produktene dine raskt. Når du legger inn din ordre, behandler vi den med en gang (som regel innen sekunder). Dette betyr dessverre at vi ikke kan endre leveringsadresse i en mottatt bestilling.


Ordren blir levert til adressen du har oppgitt. Dersom det ikke er mulig å levere til denne adressen, vil den mest sannsynlig bli sendt tilbake til oss. Vi kan hjelpe deg med refusjon så snart pakken er kommet tilbake hos oss. Vennligst merk at det forekommer en 10€ håndteringsavgift, som vil bli trukket fra beløpet du blir refundert dersom returen skyldes feil oppgitt adresse.


Leveringsmetoder

I Norge tilbyr vi følgende leveringsmetoder:

  • Posten Bring - Hjemlevering 

Vi tilbyr ulike leveringsalternativer avhengig av hvor du bor. Du kan se ditt leveringsalternativ når du fullfører bestillingen ved å legge inn adresse og postnummer under “Leveringsdetaljer”.


Hvis du velger levering til postkassen, og pakken ikke får plass, vil den bli lagt utenfor døren din eller levert til nærmeste hentepunkt. Hvis bestillingen din sendes til et servicepunkt, vil du motta en melding når den er klar til henting.

Siden de fleste av våre produkter selges via e-commerce, har vi som selskap et stort ansvar for å tilby leveringsalternativer med lave karbonutslipp.


Vi arbeider derfor kontinuerlig med å forbedre og effektivisere den siste delen av våre leveranser. Vi har samarbeidet med noen av de beste leverandørene i mange geografiske områder, som hjelper oss å forbedre den operative effektiviteten for våre pakkeleveranser innenlands. Sammen arbeider vi med bærekraftsmålene ved å konsolidere forsendelser på vei til samme nærområder, og velger fraktmetoder som minimerer den negative påvirkningen på planet.


I Danmark, Tyskland, Nederland, og Sverige, samarbeider vi med budtjenester som bruker fossilfrie leveringsløsninger og:


  • Kontinuerlig kompenserer sine karbonutslipp
  • Bruker elektriske biler eller alternativt drivstoff for leveranser med lengre distanser innenlands.
  • Transporterer pakker til fots eller med elsykkel

Fra 1. januar 2023 tilbyr vi også en klimakompensert leveringsalternativ når du som kunde velger Deutsche Post som leveringsalternativ.

Ja, vi sender over hele verden – med noen få unntak.


Nedenfor finner du en liste over land der vi har dedikerte lokale nettsteder. Du kan enkelt bytte nettsted ved å åpne menyen øverst til venstre. Nederst på siden finner du til venstre et alternativ for å endre landet ditt.


Hvis landet ditt ikke har et dedikert lokalt nettsted, kan kunder i Europa besøke vårt .eu-nettsted, og kunder utenfor Europa kan besøke vårt .global-nettsted for å se hvilke land vi leverer til. Under kassen kan du sjekke tilgjengelige destinasjoner via rullegardinmenyen under “Velg land.” Hvis landet ditt ikke er oppført, kan vi dessverre ikke sende dit for øyeblikket.


Lokale nettsteder tilgjengelig i:

Australia | Austria | Belgium | Canada | Denmark | Germany | Spain | France | Greece | Hong Kong | Italy | Japan | Korea | Netherlands | Norway | Poland | Saudi Arabia | Singapore | Finland | Sweden | Switzerland | United Arab Emirates | United Kingdom | United States


Fraktinformasjon

Leveringsinformasjon blir sendt til deg direkte fra din valgte transportør så snart pakken er på vei. Der finner du informasjon om leveringen din og hvordan du kan spore pakken.


Hvis du velger levering til postkassen, og pakken ikke får plass, vil den bli lagt utenfor døren din eller levert til nærmeste hentepunkt. Hvis bestillingen din sendes til et servicepunkt, vil du motta en melding når den er klar til henting.


Vi har som mål å sende bestillingen din så snart som mulig etter at den er lagt inn. Den estimerte leveringstiden innen Norge er, under normale omstendigheter, 2–4 virkedager.


Vær oppmerksom på at den estimerte leveringstiden er en vurdering, og at tiden kan variere avhengig av eksterne faktorer som IDEAL OF SWEDEN og dets leveringspartnere ikke kan kontrollere. Dette kan omfatte, men er ikke begrenset til, ekstreme værforhold, tekniske problemer eller tollforsinkelser. Leveringstiden kan også være lengre enn vanlig under kampanjer.


Pakker sendes vanligvis ikke i helgene eller på offentlige fridager.


Hvis det har gått mer enn 14 dager siden du la inn bestillingen, og du fortsatt ikke har mottatt den, vennligst kontakt oss via chatten nederst til høyre.


Målet vårt er alltid å levere en ordre så raskt som mulig. Estimert leveringsdato avhenger av land og det leveringsalternativet du velger. For å finne leveringsalternativer og estimert leveringstid for et spesifikt land, bare skriv inn adresse og postkode under seksjonen "Levering"når du fullfører din ordre.


Den estimerte leveringstiden innen Norge er, under normale omstendigheter, 2–4 virkedager.


Venligst merk at estimert leveringstid er et estimat og at tiden kan avhenge av eksterne faktorer som IDEAL OF SWEDEN og leveringspartnere ikke kan kontrollere. Disse faktorene kan inkludere, men er ikke begrenset til, ekstreme værforhold, tekniske feil, forsinkelser osv.


Vennligst merk at leveringstider kan være lenger enn normalt under kampanjer. Pakker sendes vanligvis ikke i helgen og på helligdager.

Vi beklager at du har mottatt et produkt du ikke har bestilt! Vennligst dobbeltsjekk din ordrebekreftelse for å se hva som ble bestilt.


Hvis du ikke har mottatt det bestilte produktet, vennligst kontakt oss ved å bruke chatten i nedre høyre hjørne, og vi vil gjøre alt vi kan for å rette vår feil.


Hvis du har bestilt feil produkt kan du selvsagt bytte dette ved å returnere din ordre og legge inn en ny bestilling på ønsket produkt! Les mer om hvordan du legger inn en retur her.


Hvis du trenger å kontakte oss angående et ødelagt produkt, vennligst bruk denne lenken. Ved å klikke på lenken kommer du til et reklamasjonsskjema i vår chatbot.


Pakken blir vanligvis værende på postkontoret i 7 dager før den sendes tilbake. For mer nøyaktig informasjon, ta kontakt med ditt lokale postkontor.


Dersom du ikke henter pakken din, vil den bli returnert til oss. Pakken blir da registrert som "ikke hentet" og du blir belastet 10€ i håndteringsavgift. Resterende beløp for din ordre blir refundert til den samme kontoen du gjennomførte bestillingen med.


Hvis du ikke lenger ønsker produktet, må du først motta pakken, og deretter returnere den for at den ikke skal bli registrert som "ikke hentet".


Vi har for tiden varehis i Sverige og Nederland. For å garantere så rask leveringstid som mulig, så sender vi ordren fra varehuset til ditt nærmeste sted.

Gjenstander som sendes innen EU sendes til en DDP (Delivery Duty Paid), noe som betyr at alle relevante avgifter og toll inkluderes i den endelige salgsprisen.


Land som ikke er medlem av EU kan få MVA oncog avgifter når pakken ankommer sin destinasjon. Du er selv ansvarlig for betaling av slik moms og avgifter.


IDEAL OF SWEDEN er ikke ansvarlig for noen endringer i lokal valuta eller avgifter som din bank eller kredittkortselskap kan bruke når de belaster i ditt lands valuta.


Dersom du har spørsmåler angående MVA og avgifter, vennligst kontakt ditt lokale hentested for mer informasjon.