HOME IS HERE.

A LITTLE MORE MEANINGFUL. A LITTLE MORE CONSCIOUS. A LITTLE MORE IMPACTFUL.
OUR CHOICES MEAN THE WORLD. EACH STEP WE TAKE, EACH GENTLE GESTURE, MAKES A WHOLE WORLD OF DIFFERENCE.

#YELLOWFORCHANGE

Hvert minutt blir det solgt en million plastflasker for engangsbruk. Hvert år lekker mellom 5-13 millioner tonn med plastlekkasje ut i havet og er potensielt dødelig for fugler og marine skapninger. Dersom trenden fortsetter, vil havene vil bli fylt med mer plast enn fisk i form av vekt allerede innen 2050. Sammen med GLACIAL ønsker å initiere endring ved å utfordre våre vaner og rutiner og etablere et mer bevisst forhold til plast som engangsbruk.

I forbindelse med World Water Day 2020 har vi gått sammen med GLACIAL for å feire naturen og bevege oss mot en mer bærekraftig tilnærming til forbruk og fremme endring mot flergangsbruk av plast. #YellowForChange er en kampanje for å øke bevisstheten rundt mot overforbruk og omfavne den vakre naturen vi lever i. Ved kjøp av den gule IDEAL OF SWEDEN x GLACIAL-flasken, kan du ta et lite skritt mot en mer bærekraftig livsstil.

“Vi er utrolig glade for å samarbeide med IDEAL OF SWEDEN, siden begge selskapene er forankret i en felles streben etter å skape hverdagsluksus med lang levetid. Vi er forpliktet til å oppmuntre om å bruke produkter flere ganger og setter alltid kvalitet over kvantitet. Sammen ønsker vi å skape en bedre, mer bevisst fremtid. " 

- Jonas og Pär, medgrunnleggere hos GLACIAL

Både IDEAL OF SWEDEN og GLACIAL er glade for å samarbeide med en rekke globale influensere for å feire World Water Day 2020 og Yellow For Change-kampanjen. Bianca Ingrosso, Eveline Karlsen og Sylvie Meis er blant de som er med og tar initiativ og fremmer limited edition-flasker.

ET BEVISST SAMARBEID

Som et verdidrevet selskap, tror IDEAL OF SWEDEN at bruk av robuste materialer som kan brukes flere ganger og har kvalitet med kvalitet er en av våre mest iboende verdier. Alle design er 100% vegansk og uten dyreplageri, siden vi streber etter å oppfylle høyeste kvalitet og etisk standard i alt vi gjør. Produktene våre er håndlaget fra nøye utvalgte materialer av høy kvalitet og er produsert i samsvar med Europeiske standarder og retningslinjer, samt REACH-sertifisert ("Registrering, evaluering, autorisasjon og restriksjoner av kjemikalier").

For å forbedre vår samfunns-og miljømessige arv har IDEAL OF SWEDEN nylig innført 100% resirkulerbar emballasje. Vi har også som mål å redusere våre utslipp ved å transportere våre produkter og emballasje så klimavennlig som mulig. I 2020 ønsker vi å sende minst 40% av bestillingene våre via hav.

“Bærekraftig utvikling er et stadig viktigere tema for IDEAL OF SWEDEN. Vi tror på åpenhet og bane en vei for en bærekraftig fremtid av merkevaren vår. Med over 2 millioner kunder over hele verden, er det vårt ansvar å utdanne kundene våre og oppmuntre dem til å handle på vegne av vår planet. Vårt samarbeid med GLACIAL er vår start for denne endringen.” 

-  Joachim Lindström, administrerende direktør hos IDEAL OF SWEDEN

Å gjøre ansvarlige valg i hverdagen til vår virksomhet er et viktig aspekt ved denne endringen. Naturen er vårt hjem, ressurs- og største inspirasjon som vi må verne og ta vare på. For litt etter litt blir mye.

100% SOSIALT FORPLIKTET

Vi tror på en ansvarlig måte å drive virksomhet på og vi elsker de menneskene vi jobber med. Fra vårt hovedkontor i Sverige til våre ansatte over hele verden, ønsker vi at alle våre team skal føle seg hjemme hos iDeal of Sweden og nyte tiden på jobb.

100% VEGANSK & UTEN DYREPLAGERI

Ved hjelp av dyrevennlige premium PU-materialer bekjemper vi aktivt grusomhet mot dyr og uakseptable, giftige arbeidsforhold i skinnindustrien. Premium PU er også mer holdbar og har lengre levetid enn ekte skinn.

100% RESIRKULERBAR

Siden naturen er vår største inspirasjon. så jobber vi kontinuerlig for å forbedre vår samfunns-og miljømessige arv. For å gjøre resirkuleringen enklere for deg, har vi gjort all emballasje 100% resirkulerbar.